zakup oprogramowania poza Polską - i co dalej?
Iniziatore argomento: Slawomir Nieciecki
Slawomir Nieciecki
Slawomir Nieciecki  Identity Verified
Polonia
Local time: 02:53
Da Inglese a Polacco
+ ...
Nov 7, 2012

Sprawa wygląda następująco.
Chcę kupić software od firmy zarejestrowanej w Anglii, prowadzącej wyłącznie sprzedaż on-line.
Cena to 399 euro.
Jak to zaksięgować i czy będę musiał odprowadzać jakąś dodatkową kwotę od VAT?

Pozdrawiam
Sławomir Nieciecki


 
Evonymus (Ewa Kazmierczak)
Evonymus (Ewa Kazmierczak)  Identity Verified
Polonia
Local time: 02:53
Membro (2010)
Da Inglese a Polacco
+ ...
Nie znam się, to się wypowiem (księgowa prowadzi moją małą księgowość), ale Nov 7, 2012

kilka lat temu kupowałam DVX - księguje się normalnie jako zakup oprogramowania; jeśli masz UE NIP, to nie ma żadnego VATu. Jeśli nie masz, to firma w UK doliczy Ci VAT.
Ewa


[Edited at 2012-11-07 13:13 GMT]


 
Andrzej Grzegrzółka
Andrzej Grzegrzółka
Polonia
Local time: 02:53
Da Russo a Polacco
+ ...
A VAT w Polsce? Nov 7, 2012

A czy nie jest tak, że jeżeli ma się UE NIP i nie płaci się VAT-u w kraju nabycia (UE), to trzeba zapłacić VAT w Polsce?

 
Slawomir Nieciecki
Slawomir Nieciecki  Identity Verified
Polonia
Local time: 02:53
Da Inglese a Polacco
+ ...
AVVIO ARGOMENTO
no właśnie... Nov 7, 2012

to będzie wewnątrzwspólnotowy zakup towarów
nie jestem pewien, ale chyba oni to sprzedają bez VAT a ja nie muszę odprowadzać w PL...
ale coś mi świta o jakimś naliczeniu i odliczeniu oraz zeznanie kwartalne


 
Anna Polakow
Anna Polakow  Identity Verified
Polonia
Local time: 02:53
Da Olandese a Polacco
+ ...
z VATem Nov 8, 2012

Mieszkam w Holandii, kupiłam oprogramowanie w Polsce. Fakturę dostałam z naliczonym normalnie VAT-em jak, każdy klient, mimo że kupowałam jako firma.
Teraz mogę się ubiegać o zwrot naliczonego VAT-u (rozmowa z pracownikiem urzędu podatkowego tutaj), a po jego zwrocie prawdopodobnie rozliczyć go z zapłaconym VAT-em w Holandii.